5. mars 2024

Brosjyrer

Foreningen for Søvnsykdommer har gitt ut flere brosjyrer som deles ut hos spesialister og på sykehus. Send en epost til oss hvis du trenger brosjyrer: sovnforeningen@gmail.com

Brosjyren om søvnapné ( for pasienten): Den ligger på nett her. Den bør du lese!

Haukeland Sykehus SovNo har mye god informasjon om søvnapné: Denne brosjyren kan du laste ned her

Narkolepsi: Svangerskap, fødsel og amming

Og her er flere brosjyrer om Søvn fra Nasjonal Kompetansetjeneste for Søvnsykdommer i Bergen

Brosjyre Søvnapne utredning og behandling

SØVNPROBLEMER

SØVNAPNE

Mariann Youmans bok Zzznork, er trykket i et nytt opplag, men vi har veldig få igjen. Boken er beregnet på ungdom med diagnose narkolepsi eller andre søvnsykdommer, og også for pårørende, familie, venner, kjærester, lærere, kolleger, sjefer osv.

Boken består av intervju med 10 ungdommer som forteller hvordan det er å leve med sykdommen. Det er intervjuer med søvnspesialister og annen ekspertise i tillegg til råd og tips og ønskelister fra de unge selv. Boken ble så populær, at foreningen så seg nødt til å trykke et nytt opplag. Boken ble gitt ut med støtte fra Foreningen for søvnsykdommer og ExtraStiftelsen Helse og Rehabilitering.

Nasjonalt Kompetansesenter på Ullevål sykehus i Oslo (NevSom), har hoveddelen av opplaget hos seg, men Søvnforeningen har også noen få bøker vi kan sende til medlemmer. Det koster bare portoen.   sovnforeningen@gmail.com eller post.nk@ous-hf.no

Forskjøvet Søvnfasesyndrom

Denne brosjyren er ikke helt ny, men kan allikevel inneholde nyttig informasjon.