Søvn- møter på rad: Kristiansand Stavanger Bergen

Vet du nok om søvn?  En tredel av befolkningen sliter med en eller annen søvnplage. Mange går trøtte rundt i hverdagen, og kommer aldri på overskuddsiden. Da kan du ha en søvnsykdom. Fredag 15. mars er den internasjonale søvndagen. Det feierer vi med søvnmøter.

Det er mange som har søvnapne uten å vite om det. Andre har problemer med å sove. De har insomni. Hva må de gjøre med det? Eller sover du altfor mye og har kanskje en hypersomni?
Søvnforeningen inviterer til åpne informasjonsmøter for alle som vil ha mer kunnskap om søvnsykdommer og god søvnhygiene. Det blir rikelig anledning til å stille spørsmål.

SØVNMØTE i KRISTIANSAND 12. mars kl 17.00
Hotell Ernst, Rådhusgaten 2

SØVNMØTE i STAVANGER 13. mars kl 17.00
Lærings- og Mestringssenteret, Armauer Hansensvei 12

SØVNMØTE i BERGEN 14. mars kl 17.00
Hotell Oleanna, Øvre Ole Bulls plass 5

SØVNFORENINGEN har med seg noen av landets fremste eksperter på søvnsykdommer. Spesialsykepleier Knut Bronder er med i Kristiansand og Stavanger. Nevrolog Per Egil Hesla er med i alle tre byene. I Bergen kommer en sykepleier med spesialkompetanse på hypersomnier. Søvnforeningens redaktør Marit Aschehoug og styreleder Pål Stensaas har levd med søvnapne i flere tiår. Nå vil de dele sin erfaring med andre. Her er programmet for kveldene
• 17:00 Velkommen ved styreleder Pål Stensaas
• 17:10 Søvnapne en folkesykdom Marit og Pål
• 17:45 Insomni – stadig flere sliter
• Pause
• 18:00 Narkolepsi og hypersomnier, Per Egil Hesla
• 18:45 Livskvalitet og søvndiagnoser, Knut Bronder (Kristiansand og Stavanger)
• 19:15 Gruppesamtaler; Søvnapne og hypersomnier Demonstrasjon av CPAP og masker

Begrenset plass. Bindende påmelding: sovnforeningen@gmail.com
Gratis for alle medlemmer av Søvnforeningen med familie. 50 kr for ikkemedlemmer. Betal inn til konto 1286.51.72387 og merk med navnet ditt.
Ta gjerne med familie eller venner! Velkommen!