Torsdagskurset er fullt, noe ledig ONSDAG

Kurset torsdag 24/11 (nevrologiske sykdommer) er nå fulltegnet og vi har ikke plass til flere – beklager. Vi har noen få plasser igjen på kurset om søvnapné og restless legs på onsdag 23/11. Skynd dere å påmelde dere på: sovnforeningen@gmail.com  Skippergata 9 i Oslo sentrum kl 12-20

Søvnforeningen arrangerer to kursdager i Oslo i slutten av november. ONSDAG 23. november dreier seg om søvnapné. Torsdag 24. november handler om de nevrologiske søvnsykdommene narkolepsi, idiopatisk hypersomni og Kleine Levine. Kurset er gratis og det gis reisestøtte.

SØVNAPNÉ
ONSDAG 23. november kl 12-20 i Skippergata 9 i Oslo sentrum
Påmelding: sovnforeningen@gmail.com
Denne dagen er hovedsakelig viet til søvnapné, men vi får også et foredrag om restless legs og om forskjøvet søvnfasesyndrom. ResMed og Philips kommer med det siste nye i CPAP og masker i tillegg til representanten fra Meditek som viser frem den lille reisemaskinen Z1. Det blir anledning til å snakke med erfarne brukere. Det blir orientering om de nye helsekravene i førerkortforskriften.

NARKOLEPSI OG IDIOPATISK HYPERSOMNI

TORSDAG 24. november kl 12-20 i Skippergata 9 i Oslo sentrum (se bilde)
PÅMELDING: sovnforeningen@gmail.com
Denne dagen er hovedsakelig viet til de nevrologiske søvnsykdommene narkolepsi, idiopatisk hypersomni og Kleine Levine. Av programmet kan nevnes at advoat fra FFO’s rettighetssenter kommer. Dr. Per Egil Hesla og hans arvtager dr. Simran Kaur Bajwa kommer. Knut Bronder fra NevSom kommer. Vi arbeider med å få en erfaren farmasøyt til å komme. Det blir anledning til å snakke med erfarne likepersoner. Det blir orientering om de nye helsekravene i førerkortforskriften.

GENERELL INFO om kursdagene

Kurset er gratis for alle medlemmer. Det serveres enkel mat underveis. Det gis reisestøtte til medlemmer utenfor Oslo og Akershus med en egenandel på 500 kroner og med reise på billigste måte. De som trenger overnatting må ta kontakt, så ser vi om vi kan greie en rimelig overnatting.

Det er ikke avklart om man får sykepenger for fravær fra jobb denne dagen. Søvnforeningen vil bidra med dokumentasjon på at en slik kursdag er svært viktig for mestring av sykdommen.

skippergata-9Skippergata 9 i Oslo sentrum, bare et steinkast fra Oslo S.

Comments are closed.