Søvnmøte på Gol torsdag 29/8

Åpent møte på Pers Hotell på GOL torsdag 29. august kl 17 GRATIS adgang – enkel servering
Snorker du mye?
Over en halv million nordmenn kan gå rundt med ubehandlet søvnapné. Det er en risikosport. Hvis du snorker og har mer enn 15 pustestans i timen, trenger du behandling. Dette er en dødelig sykdom. Eller kanskje du sover altfor mye eller altfor lite. Søvnforeningen har åpent informasjonsmøte om søvn og søvnsykdommer på Pers Hotell, Gol, torsdag 29. august, klokken 17:00.
Hallingdølen, nevrolog Per Egil Hesla, som er en av landets fremste eksperter på søvnsykdommer, spesialsykepleier Knut Bronder og Søvnforeningens leder Pål Stensaas tar for seg symptomer, behandling og hvordan oppnå best mulig livskvalitet med en søvndiagnose. Det blir også demonstrasjon av nye masker og cpap-maskiner.

På Pers Hotell blir det også informasjon om narkolepsi og idiopatisk hypersomni. Det er ti år siden svineinfluensaen. I kjølvannet etter vaksineringen, har flere hundre barn og voksne utviklet søvnlidelser som narkolepsi og idiopatisk hypersomni. Hvordan kan du behandle disse sykdommene?
Søvn og søvnlidelser
Åpent møte på Pers Hotell, Gol